Tuesday 15 December 2009

Winter Wedding

Al wordt er nog steeds meestal in de zomermaanden getrouwd, ook in deze wintermaanden zijn er gelukkige mensen die elkaar het ja-woord geven. Maandag 14 december jl. stapten Vera en Stefan in het huwelijksbootje. En ik mocht de taart verzorgen, of liever gezegd; de taartjes.
Enige maanden geleden, tijdens de proefsessie, waren Vera en Stefan heel duidelijk; ze wilden één aansnijtaart met daarbij allemaal 1-persoonstaartjes.
Stefan is chef-kok in zijn restaurant de Middenhof . Ik vond het bijzonder leuk dat hij een gepassioneerde mening over smaak heeft. Vera maakt kunstwerkjes van nagels in haar nagelstudio Pink , zij wist tot in detail hoe het sfeerbeeld van hun trouwdag eruit moest komen te zien. Wit-zwart winter glamour was het thema dat door de hele dag heen terug moest komen, waaronder in de bruidstaart(jes) en bedankjes.
Het bruidspaar, niet op hun Paasbest, maar op hun "Kerst-best"
Dit is het resultaat

Alle gasten kregen na afloop een Chocolate Dream Cupcake mee naar huis als dank voor aanwezigheid op de feestelijke dag, uiteraard verzorgd door Alle Taarten.
Ook over de trouwlocatie niets meer dan lof, al zullen Vera en Stefan even hebben moeten slikken toen zij aankwamen voor hun receptie en diner. Wat voorheen een idyllische omgeving is geweest in de omgeving van het kasteel in Wijchen, was nu ineens een grote zandbak. De gemeente Wychen besloot op de trouwdag van dit bruidspaar alle straten in de omgeving open te breken en de riolering bloot te leggen. Eén grote zandpoel met een heleboel grote machines moesten gepasseerd worden voordat het restaurant Thuis bij Fien bereikt kon worden. Daar stond ik dan; een auto vol gebak en bedankjes en een op hol geslagen TomTom. De auto geparkeerd naast een hijskraan, gezwaaid en vriendelijk gelachen naar de bestuurder van het gevaarte, vervolgens de bruidstaart (het bovenste kleine deel dan) in de lucht gehouden en hij begreep de hint... Ik mocht de auto even uitladen, vriendelijk geholpen door een medewerkster van Thuis bij Fien, die met mij zsm het gebak naar binnen bracht.
Mocht je nog op zoek zijn naar een uniek en sfeervol restaurant om tijdens de kerstdagen te eten? Thuis bij Fien is een Aanrader met hoofdletter A! Ik heb inmiddels behoorlijk wat trouwlocaties bezocht, stuk voor stuk bijzonder en passend bij het bruidspaar, maar in dit restaurant kon ik niet ophouden met fotograferen! De eigenaresse heeft alle kerstdecoraties zelf gemaakt en in elke zaal (of liever gezegd huiskamer) keek ik mijn ogen uit. Omdat foto's meer dan woorden zeggen, wil ik jullie onderstaande plaatjes niet onthouden...

Thuis bij Fien heeft diverse zalen die voor diverse doeleinden gebruikt kunnen worden met allemaal een warme huiskamersfeer.
Bij binnenkomst is de hal in een moderne, sprookjesachtige kerstsfeer gedecoreerd met o.a. dit bloemstuk
De bruidstaart en bedankjes gepresenteerd in de zaal
Een close-up die te mooi is om niet te plaatsen. Wat een kleurenpracht is er gebruikt in de kerstbloemstukken

Kerstkrans in de grote zaal
Tot slot, een persoonlijke noot; lieve schoonmama, dank voor de prachtige camera! Zoals je ziet oefen ik op mooie plekken om mooie plaatjes te maken :)

No comments:

Post a Comment